Lys de ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı kalktı.Onun yerine orta öğretim başarı puanı geldi.
Peki nedir bu aobp ve obp ?
AOBP yi kısaca anlatmak gerekirse başarılı liselerdeki kişilerin puanını arttıran bir etkendi.Örnek vermek gerekirse bir Fen lisesinde sorulan sorularla,verilen eğitimle bir düz lisedeki sınav soruları ve eğitimi farklıdır.
Buna görede fen lisesinin en kötü öğrencisi bile genellikle üniversite sınavında başarılı olur ve okuldaki herkes başarılı olduğu için en düşük puan olarak bir düz lisedeki kişiden daha çok puan alır.
Onlar açısından bakarsak üzücü bir durum oldu ama bir düz lise veya meslek lisesi öğrencisi açısından bakarsak güzel bir düzenleme sayılabilir.Çünkü yeni düzenlemede okulun başarısı değil bireyin başarısı önemli.Yani fen lisesinde 60 ortalamaya sahip biriside düz lisedeki 60 ortalamaya sahip biriside aynı okul puanına sahip olacak.
Bu sebeple habere sevinen kişi sayısı üzülen kişi sayısından oldukça fazla olmuştur.
Lys de herkese başarılar diliyorum.Umarım herkes istediği yeri kazanır.
31 Mayıs 2012 Perşembe
30 Mayıs 2012 Çarşamba
Ali Nesin'den Geniş Halk Yığınlarına Türev
Türev 12. sınıf matematik dersinin konusudur.Lys matematik sınavında belkide en önemli konu sayılabilir.
Türevin mantığını anlamanız için aşağıdaki yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum.Ben okudum ve çok beğendim.Değerli ziyaretçilerim sizlerinde beğeneceğinizi düşünüyorum.
Matematik Dünyasının son sayısında Prof. Dr. Ali Nesin, "Türev nedir" sorusunu herkesin anlayabileceği dille anlatıyor.Okumanızı sizlere tavsiye ediyorum.Türev
Geniş Halk Yığınlarına Türev
Hızlı giden bir arabada geçen şöyle bir konuşma hayal edin.
Çocuk şoföre soruyor:
- Şu anki hızımız ne kadar Şoför Amca?
- Arabanın hız göstergeci bozuk çocuğum...
Ama bir saattir yoldayız ve bu bir saatte 60 km yol gittik. Demek ki hızımız saatte 60 km.
- Ama bu, son bir saatteki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son on dakikada 20 km yol gittik evladım.
Demek ki hızımız saatte 120 km.
- Ama bu, son on dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son beş dakikada 11 km yol gittik yavrum.Demek ki hızımız saatte 132 km.
- Ama bu, son beş dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son bir dakikada 2,5 km yol gittik canımın içi. Demek ki hızımız saatte 150 km.
- Ama bu, son bir dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son on saniyede 500 m yol gittik bitanem. Demek ki hızımız saatte 180 km.
- Ama bu, son on saniyedeki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son bir saniyede 52 m yol gittik başımın belası. Demek ki hızımız saatte 52 × 60 × 60 m =187,2 km.
- Ama bu, son bir saniyedeki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Elinin körü! Kaza yapacağım şimdi...
- Şu anki hızımız ne kadar?
- Seni okula yollayanda kabahat! Düşünüyorum... Patlamadın ya!
- Şu anki hızımız ne kadar?
- Hız dediğin şey, yol bölü zamandır evlat, yani belirli bir zaman süresinde alınan mesafenin o süreye olan oranıdır. Sen bana şu anki hızımızı soruyorsun. “Şu an” demekle ne demek istiyorsun? Şu an ne kadar uzundur, kaç saniye ya da salise sürer?
- Ben şu anki hızımızı bilmek istiyorum o kadar... Şu anki hızımız ne kadar?
- Son 1 saniyedeki ortalama hızımızla yetinemezmisin?
- Hayır! Şu anki gerçek hızımızı bilmek istiyorum. Tam tamına şu anki...
- Yani son 0 saniyedeki ortalama hızmızı bilmek istiyorsun, öyle mi?
- Aynen!
- Son 0 saniyede 0 metre yol aldık. Daha hızlı gidemediğimiz için kusura bakma! Son 0 saniyede durduk da diyebilirsin... Dolayısıyla son 0 saniyedeki ortalama hızımız 0/0’dır. Ayrıntılı hesapları sana bırakıyorum... Ne de olsa okula giden sensin, ben değilim...
****
Hikâyemiz bitti!
İlkel ve absürd belki ama önemli ve felsefi bir noktaya parmak basan bir hikâye.
Son 0 saniyedeki ortalama hız nasıl hesaplanabilir ki? Gidilen yol yok ki, hız olsun!
İnanması belki zor ama 0 saniyede gidilen ortalama hızı hesaplamak mümkündür; bu ortalama hıza da o anki hız denir!
Kaynak : Ali Nesin
Matematik Dünyası Dergisi
Yazının tamamı bu kadar değildir.Devamı bulunmaktadır.Ancak okumak isterseniz matematik dünyası dergisiyle irtibata geçebilirsiniz.
Türevin mantığını anlamanız için aşağıdaki yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum.Ben okudum ve çok beğendim.Değerli ziyaretçilerim sizlerinde beğeneceğinizi düşünüyorum.
Matematik Dünyasının son sayısında Prof. Dr. Ali Nesin, "Türev nedir" sorusunu herkesin anlayabileceği dille anlatıyor.Okumanızı sizlere tavsiye ediyorum.Türev
Geniş Halk Yığınlarına Türev
Hızlı giden bir arabada geçen şöyle bir konuşma hayal edin.
Çocuk şoföre soruyor:
- Şu anki hızımız ne kadar Şoför Amca?
- Arabanın hız göstergeci bozuk çocuğum...
Ama bir saattir yoldayız ve bu bir saatte 60 km yol gittik. Demek ki hızımız saatte 60 km.
- Ama bu, son bir saatteki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son on dakikada 20 km yol gittik evladım.
Demek ki hızımız saatte 120 km.
- Ama bu, son on dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son beş dakikada 11 km yol gittik yavrum.Demek ki hızımız saatte 132 km.
- Ama bu, son beş dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son bir dakikada 2,5 km yol gittik canımın içi. Demek ki hızımız saatte 150 km.
- Ama bu, son bir dakikadaki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son on saniyede 500 m yol gittik bitanem. Demek ki hızımız saatte 180 km.
- Ama bu, son on saniyedeki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Son bir saniyede 52 m yol gittik başımın belası. Demek ki hızımız saatte 52 × 60 × 60 m =187,2 km.
- Ama bu, son bir saniyedeki ortalama hızımız, ben şu anki hızımızı soruyorum.
- Elinin körü! Kaza yapacağım şimdi...
- Şu anki hızımız ne kadar?
- Seni okula yollayanda kabahat! Düşünüyorum... Patlamadın ya!
- Şu anki hızımız ne kadar?
- Hız dediğin şey, yol bölü zamandır evlat, yani belirli bir zaman süresinde alınan mesafenin o süreye olan oranıdır. Sen bana şu anki hızımızı soruyorsun. “Şu an” demekle ne demek istiyorsun? Şu an ne kadar uzundur, kaç saniye ya da salise sürer?
- Ben şu anki hızımızı bilmek istiyorum o kadar... Şu anki hızımız ne kadar?
- Son 1 saniyedeki ortalama hızımızla yetinemezmisin?
- Hayır! Şu anki gerçek hızımızı bilmek istiyorum. Tam tamına şu anki...
- Yani son 0 saniyedeki ortalama hızmızı bilmek istiyorsun, öyle mi?
- Aynen!
- Son 0 saniyede 0 metre yol aldık. Daha hızlı gidemediğimiz için kusura bakma! Son 0 saniyede durduk da diyebilirsin... Dolayısıyla son 0 saniyedeki ortalama hızımız 0/0’dır. Ayrıntılı hesapları sana bırakıyorum... Ne de olsa okula giden sensin, ben değilim...
****
Hikâyemiz bitti!
İlkel ve absürd belki ama önemli ve felsefi bir noktaya parmak basan bir hikâye.
Son 0 saniyedeki ortalama hız nasıl hesaplanabilir ki? Gidilen yol yok ki, hız olsun!
İnanması belki zor ama 0 saniyede gidilen ortalama hızı hesaplamak mümkündür; bu ortalama hıza da o anki hız denir!
Kaynak : Ali Nesin
Matematik Dünyası Dergisi
Yazının tamamı bu kadar değildir.Devamı bulunmaktadır.Ancak okumak isterseniz matematik dünyası dergisiyle irtibata geçebilirsiniz.
28 Mayıs 2012 Pazartesi
Sabancı Vakfından her yıl 1300 öğrenciye burs
Her yıl 1.300 öğrenciye burs vermesi Sabancı Vakfı'nın eğitime verdiği desteğin açık bir kanıtıdır.
Ben siz değerli okuyucularımın adına teşekkür ediyorum Sabancı ailesine ve Sabancı Vakfına.
Sabancı Vakfı Başkan Yardımcısı Hüsnü Paçacıoğlu:
Sabancı Vakfı, 37 yıl önce Sabancı ailesinin hayır faaliyetlerini kurumsallaştırmak amacıyla kuruldu. Vakfımızın varoluş nedeni, sabancı vakfı“Gelişimi sağlamak ve toplumsal duyarlılık bilincini gelecek nesillere aktarmak için özgün, yenilikçi ve kalıcı değerler oluşturarak insanların hayatında fark yaratmak.” Bu misyon doğrultusunda, özellikle kadınlar, gençler ve engellilere eşit fırsatlar sunmak ve onların topluma aktif katılımlarını sağlamak hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülkemize iyi yetişmiş insan gücünün kazandırılmasına katkıda bulunmak başlıca hedeflerimiz arasında bulunuyor. Bu amaçla, kurulduğumuz günden bu yana, ülkemizin başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan gençlerine burslar veriyoruz. Sabancı Vakfı bursları karşılıksız olup geri ödeme ya da mecburi hizmet yükümlülüğü içermiyor. Toplumsal potansiyelin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen burslarımız, gençlerimizin en temel hakları olan eğitim hakkından yararlanmalarına destek oluyor.
Kuruluşumuzdan bu yana geçen 37 yılda, 36 binin üzerinde burs verdik. Bursiyer sayımıza her yıl yaklaşık 380 yeni öğrenci ekleniyor. Eski bursiyerler ile birlikte toplam sayı yıllık 1.300′ü aşıyor. Gençlerimize bursları karşılıksız olarak ekim-haziran arasında 9 ay süreyle, başarılarını devam ettirmek koşuluyla eğitimin başlangıcından mezuniyete kadar veriyoruz. Sabancı Vakfı lisans düzeyindeki öğrencilere 2011-2012 eğitim yılında her ay 310 TL, ön lisans düzeyindeki öğrencilere ise her ay 170 TL burs ödemesi yapmayı hedefliyor. Lisans ve ön lisans öğrenimi gören bursiyerlerimize, Sabancı Topluluğu şirketlerinde yaz aylarında staj imkanı da yaratıyoruz. Böylece bursiyerlerimiz, üniversitede edindikleri teorik bilgileri, iş yaşamında uygulama ve pratik yapma imkanı da bulmuş oluyor. Vakfımız üniversiteye yeni başlayanlara, kalkınması gereken öncelikli illere yönelik verdiği bursların yanı sıra meslek liseleri ve engellilere yönelik de burs veriyor.
Amaç eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak
Kaynak : Hürriyet IK
Ben siz değerli okuyucularımın adına teşekkür ediyorum Sabancı ailesine ve Sabancı Vakfına.
Sabancı Vakfı Başkan Yardımcısı Hüsnü Paçacıoğlu:
Sabancı Vakfı, 37 yıl önce Sabancı ailesinin hayır faaliyetlerini kurumsallaştırmak amacıyla kuruldu. Vakfımızın varoluş nedeni, sabancı vakfı“Gelişimi sağlamak ve toplumsal duyarlılık bilincini gelecek nesillere aktarmak için özgün, yenilikçi ve kalıcı değerler oluşturarak insanların hayatında fark yaratmak.” Bu misyon doğrultusunda, özellikle kadınlar, gençler ve engellilere eşit fırsatlar sunmak ve onların topluma aktif katılımlarını sağlamak hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülkemize iyi yetişmiş insan gücünün kazandırılmasına katkıda bulunmak başlıca hedeflerimiz arasında bulunuyor. Bu amaçla, kurulduğumuz günden bu yana, ülkemizin başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan gençlerine burslar veriyoruz. Sabancı Vakfı bursları karşılıksız olup geri ödeme ya da mecburi hizmet yükümlülüğü içermiyor. Toplumsal potansiyelin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen burslarımız, gençlerimizin en temel hakları olan eğitim hakkından yararlanmalarına destek oluyor.
Kuruluşumuzdan bu yana geçen 37 yılda, 36 binin üzerinde burs verdik. Bursiyer sayımıza her yıl yaklaşık 380 yeni öğrenci ekleniyor. Eski bursiyerler ile birlikte toplam sayı yıllık 1.300′ü aşıyor. Gençlerimize bursları karşılıksız olarak ekim-haziran arasında 9 ay süreyle, başarılarını devam ettirmek koşuluyla eğitimin başlangıcından mezuniyete kadar veriyoruz. Sabancı Vakfı lisans düzeyindeki öğrencilere 2011-2012 eğitim yılında her ay 310 TL, ön lisans düzeyindeki öğrencilere ise her ay 170 TL burs ödemesi yapmayı hedefliyor. Lisans ve ön lisans öğrenimi gören bursiyerlerimize, Sabancı Topluluğu şirketlerinde yaz aylarında staj imkanı da yaratıyoruz. Böylece bursiyerlerimiz, üniversitede edindikleri teorik bilgileri, iş yaşamında uygulama ve pratik yapma imkanı da bulmuş oluyor. Vakfımız üniversiteye yeni başlayanlara, kalkınması gereken öncelikli illere yönelik verdiği bursların yanı sıra meslek liseleri ve engellilere yönelik de burs veriyor.
Amaç eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak
Kaynak : Hürriyet IK
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)